قیمت خدمات کفسابی و سنگسابی سرامیک ، موزاییک و بتن در تهران
نوشته شده توسط : عابد
کفسابی

استفاده از دستگاه کفسابی و سنگسابی امروزه کاربرد فراوانی در جهت تعمیر و نظافت کفپوش ساختمان ها دارد. حدودا در دو دهه اخیر استفاده از سرامیک در ساختمان سازی طرفدار بسیاری پیدا کرد و به دلیل ایجاد نمایی زیبا و لوکس مردم به استفاده از سرامیک ترغیب شدند.

اما با گذشت چندین سال به دلیل رفت و آمدها و یا اتفاقات ناگهانی همچون ریختن مواد اسیدی بر روی سرامیک و یا موزاییک های ساختمان، تغیرات آب و هوا، جابه جایی اجاسم سنگین و در نهایت ترک خوردن آن ها و … کفپوش ها دیگر نما و جلوه اولیه خود را نخواهند داشت که در چنین مواقعی به جای تعویض کفپوش ها و صرف هزینه های بالا به راحتی می توانید از شیوه کفسابی و یا سنگسابی استفاده کنید و کف ساختمان و یا منزل خود را به زیبایی روز اول برسانید.

در این صفحه به چگونگی عمل کفسابی، سنگسابی و خدمات و مزایای آن و همچنین قیمت گذاری و عوامل در تعیین قیمت اشاره خواهیم داشت.

کفسابی چیست؟ کفساب کیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه برای هر مشکلی راهی وجود دارد! برق انداختن، یکنواخت کردن سطح، پر کردن فواصل و درزها و ترک های هر گونه سنگ نرم و سخت را کفسابی و یا سنگسابی می نامند که می توانید به راحتی با پرداخت هزینه کمتر کفپوش های ساختمان خود را همچون روز اول زیبا و براق کنید و به افراد با تجربه و ماهر که در این زمینه تخصص دارند کفساب می گویند.

همچنین کمک کفساب فردی است که در طول عملیات سنگسابی و یا کفسابی وظیفه فراهم سازی آب مصرفی دستگاه کف سابی و همچنین جمع کردن فاضلاب و آب خروجی از دستگاه را عهده دار می باشد. زیرا مواد خروجی از دستگاه پس از مدت زمان کوتاهی به مواد سفتی تبدیل خواهند شد و با موارد شدن به لوله فاضلاب، گرفتگی لوله را همراه دارد.

مراحل انجام کف سابی با انواع سنگ:

یکی از مهمترین خدمات کفسابی، سنگسابی می باشد؛ شما می توانید سخترین سنگ ها مانند گرانیت و همچنین نرم ترین سنگ ها، موزاییک ها، بتن ها و پله ها را کف سابی نمایید و جلوه تازه به دکوراسیون داخلی خانه و ساختمان خود ببخشید.

این امر از جمله کارهای است که در اتلاف هزینه های زیاد حتی زمان ساخت و ساز خانه جلو گیری می کند. به این ترتیب که مسئول ساخت و ساز ساختمان برای کاهش حداکثری هزینه ها سعی می کند از سنگ هایی که جلا و برق کمتری دارد استفاده نماید و سپس با یک سنگسابی جلوه زیبایی به سنگ های ساختمان بدهد و به این ترتیب هزینه کمتری برای این کار تقبل کرده است!

مراحل انجام کفسابی سرامیک، موزاییک و گرانیت:

به طور کلی کفساب قبل از شروع به کار میزان پستی و بلندی سنگ ها، ترک خوردگی و شدت تغییر رنگ و یا خوردگی سنگ به وسیله مواد اسیدی و … را بررسی خواهد کرد تا بداند باید از چه لقمه ای استفاده کند!

لقمه دستگاه کفسابی در واقع قطعه کوچکی هستند که در زیر دستگاه قرار می گیرند و درجه های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها مخصوص یک مرحله می باشد.

سرامیک و موزاییک:

  1. کف ساختمان را تمیز می کنیم و تمام وسایل را جمع آوری می کنیم و کف را از همه گرد و غبار پاکسازی می کنیم.
  2. در ابتدا یک ساب زنی کلی بر روی سطح انجام می گیرد؛ اگر میزان فرسودگی سنگ ها و یا موزاییک بسیار سطحی و کم و در حد جرمگیری باشد در همین مرحله کار به اتمام می رسد در غیر این صورت ادامه خواهد داشت. لقمه متناسب در این مرحله 36 می باشد.
  3. در مرحله بعد نوبت به از بین بردن خطوط و خش هایی که بر روی موزاییک و یا سرامیک موجود می باشد می رسد. با استفاده از لقمه 60 مناسب خطوط و خش های موجود بر روی سنگ را از بین می برد.
  4. در مرحله سوم کفساب دقت می کند که اگر احتمالا خطوطی باقی مانده است با یک لقمه دیگر با درجه 80 خطوط باقی مانده را از بین ببرد.
  5. در این مرحله نوبت به پاک کردن و تمیز کرد سطح سنگ می شود تا درزها نمایان شود و با رزین با کیفیت پر شود و اجازه می دهد تا سطح خشک شود.
  6. در مرحله پنچم از کفسابی با استفاده از لقمه 120 یک ساب نرم به کل سطح می زند.
  7. در ادامه برای نرم تر شدن سطوح به وسیله لقمه 220 سنگ رام بسیار نرم کرده
  8.  
  9. حال نوبت به براق کردن سطح سنگ می رسد که با استفاده از لقمه های 400، 600، 800، 1200 یک سطح براق و چشم نواز تشکیل می گردد و به این ترتیب کفسابی موزاییک و کفسابی سرامیک شما به اتمام خواهد رسید.

نکته: اگر تمایل دارید که سنگ های موجود در منزل شما بیش از حد براق باشند می توانید از کفساب درخواست نمایید تا با استفاده از ساب ایتالیایی این امر را برای شما پیاده سازی نماید.

سنگسابی گرانیت:

برای کف سابی سنگ گرانیت به دلیل سخت و محکم بودن بافت سنگ می بایست از لقمه های الماسی استفاده کرد.

  1. ، بدین ترتیب کفساب با استفاده از لقمه های الماسی و با رعایت ترتیب با شماره 46، 60، 80، 120 و 220 شروع به ساب زنی می کند.
  2. پس از آن با استفاده از لقمه های سنگی به ترتیب از شماره 50، 80، 100، 200، 300، 400، 500، 800، 1000، 1200، 1500، 1800، 2000، 2500 و 3000 کفسابی گرانیت را به پایان می رساند.
  3. در مرحله پایانی با استفاده از ساب ایتالیایی به برق انداختن سنگ می پردازد.

قیمت کفسابی در تهران و سایر شهرستان ها:

قیمت سنگسابی بسته به عواملی متغیر می باشد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • متراژ خانه و یا ساختمان شما بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت دارد.
  • میزان و درصد فرسودگی سنگ، ترک، اسید پاشی، استفاده از جوهر نمک
  • میزان بلندی و گودی سنگ
  • نوع و جنس سنگ
  • میزان مسافت شرکت خدمات دهنده تا محل مورد نظر
  • و … می باشد.

نکته مهم: برای از بین بردن چسب موکت می توانید از خدمات کفسابی در تهران و یا سایر شهرستانها استفاده نمایید و به راحتی از شر چسب ها خلاص شوید.

پله سابی و هزینه آن:

پله سابی نیز یکی از امور پرطرفدار در هر ساختمانی می باشد. مناسب است که هر دو یا سه سال یکبار امر پله سابی در ساختمان هایی که مجهز به آسانسور نمی باشند و رفت و آمد از طریق پله ها امکان پذیر است، به صورت جزئی و در حد جرمگیری صورت گیرد. همچنین اگر در خانه ها و آپارتمان های قدیمی زندگی می کنید می توانید با امر پله سابی جلوه زیبا به خانه خود ببخشید.

هزینه و قیمت پله سابی بسته به تعداد پله ها، میزان آسیب و فرسودگی، جنس و نوع سنگ متغیر می باشد؛ و اکثر کفسابان پس از مشاهده های ابتدایی برای قیمت گذاری بر اساس یک پله به مشتری قیمت خواهند داد. به طور مثال به شما می گویند که هر پله را 15 هزار تومان کفسابی خواهیم کرد.





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: